fredag 21 september 2007

Sparadiset


Jag och Liv tillbringade hela dagen igår på Hasseludden Yasuragi. Yasuragi är japanska och betyder "Den ädla konsten att tvätta sig". Jag valde att gå in i "det tysta" omklädningsrummet. Där får man inte prata. Endast jag och en man till i det stora tvagningsrummet. Vilket skumt ljus, sa mannen plötsligt. Jag tittade på honom och satte ett finger mot mina läppar. Som för att visa att jag menade det så fortsatte jag följa han med blicken. Till slut satte han på sig sina badshorts och gick. Väl ute vid kanten till den stora simbassängen så berättar Liv att simning det blir man väldigt svettig av. Jag sneglar åt sidan och ser en äldre kvinna stiga upp ur bassängen. Liv hade rätt. Det fullkomligt dryper av svett från kvinnans kropp. Inte så fräsht så istället går vi ut till de varma grunda polerna utomhus.

Senare testade vi på "Do In". Massage på sig själv. Liv ska självklart utmärka sig och fejkar att hon blir snurrig varvid instruktören avbryter passet för att kolla upp henne. Jag tar diskret två steg bort från Liv och himlar med ögonen tillsammans med en annan kvinna. För att vara på den säkra sidan så kollade jag upp Liv med jämna mellanrum resten av dagen, how you do'in?

Inga kommentarer: