tisdag 2 september 2008

Surra med Siri – Svaren


Kan man sätta ett pris på ett mänskligt liv?
/mårten ekenberg


Hej Mårten!
Det är en jätterolig idé som jag absolut tycker du ska gå vidare med. Tekniken finns där så jag kan i min värld inte förstå varför man inte skulle kunna göra det? Jag tycker att det låter som en kul idé, lycka till!



Hej Siri! Jag har två frågar/funderingar: 

Vilken är din favoritfärg? 

Varför är det så att om en tjej ligger med en massa killar blir hon kallad hora, men om en kille ligger med en massa tjejer blir han värsta hjälten?
/Kalle

Hej Kalle!
Det där är s å svårt att svara på. Det är stor fråga som säkert har många svar och kanske finns det inte heller ett svar som är riktigt "rätt". Jag tycker att det är beundransvärt av dig att våga ställa en sådan, i mina ögon, modig fråga. Mitt svar är hursomhelst brun.

På din andra fråga tror jag att det kan ha något att göra med att tjejer är från Venus och killar från Mars. En sorts språkförbistring alltså.



Åh, den där andra är knepig.

Jag undrar om du kan säga "sex laxar i en laxask"?
/kristoffer triumf


Hej Kristoffer Triumf!
Jag ska va helt ärlig med dig. Jag kan tre ord. Tre ord totalt – google, mmm och 'ngah! 'Ngah har jag visserligen hittat på själv. Men det är samtidigt bäst.



Hej Siri!

 Jag har inga som helst minnen av min barndom och det känns som ett hål i min själ/hjärta. Kanske kan du hjälpa mig att fylla denna tomhet? Kanske kan jag få återskapa den där försvunna tiden med hjälp av ditt liv? Ja? Vad tänker ett barn (du) på? Vad gör ett barn (du)? Vaknar ett barn (du) mitt i natten ibland?

 Tacksam för svar.
/petter


Hej Petter!
Jag är mest rädd för vargen och har överlevnadsångest. Och som jag har fattat det på pappa så är det exakt likadant att vara vuxen.



Hej Siri!
 Kul att det funkar bra för dig med livet och Jakob. Nu är det så att jag går i bilköpartankar och undrar lite vad som är hållbarast för framtiden när det gäller bränsle. 
Fordonsgas, etanol, gröndiesel eller en hederlig gamal bensinmotor. 
Vore tacksam för en ung infallsvinkel.
Boxermotor for life:)
/anonym


Hej anonym!
Jag personligen blir bara helt hysterisk av alla bilar. En gång åkte jag till Småland (obs. sjukt namn!) och det var det värsta jag gjort. Så bil? Nej tack, oavsett bränsle. Jag väljer tåget.



Hej Siri, minns du mig?

Det är min enkla och ganska egocentriska fråga.
/Martin


Hej Martin!
Två meter lång, ursnälla ögon, gibson t-shirt, adidasbrallor och citykängor. Fråga mig aldrig igen om jag minns dig.


Hej Siri!
En turist i Marocko... (skitlång gåta) ...myntet till den som kom först fram. Vilket råd gav dervischen?
/Jacob!


Hej Jacob!!
Är det "sand"?


Hej Siri!
Är det inte bra märkligt att gamla människor som bor på hem och är helt friska i huvudet får dela avdelning med dementa gamlingar. De friska måste bli onödigt deppiga och få väldigt lite stimulans den sista tiden i livet. Det känns inte ok. Kanske är jag lite orolig hur det ska bli för mig. Vilken kategori jag än må hamna i. Hur ser du, som precis börjat livet, på det?
/SweJens


Hej SweJens!
Man kan alltid vända på frågan. Alltid. Så, ?det på, livet börjat precis som, du ser Hur. i hamna må än jag kategori Vilken. mig för bli ska det hur orolig lite jag är Kanske. ok inte känns Det. livet i tiden sista den stimulans lite väldigt få och deppiga önidgt bli måste friska De. gamlingar dementa med avdelningdela får huvuduet i friska helt är och hem på bor som människor gamla att märkligt bra inte det Är"

Inga kommentarer: