onsdag 19 december 2007

Att arbeta in en doft


Ett tips. Om man vet att man ska göra något roligt och vill förstärka de efterföljande minnena något så kan man arbeta in en doft. Jag gjorde det en gång. Vi skulle åka till ett land som jag inte vill utala namnet på eftersom det har ett ganska snuskigt namn och Mittstim är bättre än så. Hursomhaver, jag visste att det skulle bli fantastiskt. Så jag gick till Konsum och luktade in mig på deras intimhygien avdelning. Det jag sökte efter var en stark och distinkt doft som jag inte skulle glömma i första taget. Mitt val föll på Palmolive Aroma Therapy Shower Gel. Hela semestern överdoserade jag friskt, för det måste man, och vid hemresa en vecka senare var flaskan slut. Så nu när jag vill bli på bättre humör går jag och köper mig en flaska Palmolive Aroma Therapy Shower Gel och går hem och tar en dusch. And I tell you, it works every time!

2 kommentarer:

Axel sa...

Bra idé. Jag drar till London imorrn så då kanske man skulle köpa nått nytt fräscht i taxfreen.

Jakob sa...

Gör't Axel! Jag har hört talas om att commes des garcon har en parfym som luktar tvätt och det innebär ju att man kan få extrema reaktioner. Säg att du passerar ett HSB hyreshus på väg hem en måndag och ur husets bär en doft av tvätt. Helt oväntat! Och minnena av London sköljer över dig och du blir glad igen! Bättre än all psykofarmaka i världen!