tisdag 28 oktober 2008

fredag 10 oktober 2008

lördag 4 oktober 2008

Jag kom att tänka på Siggemös

Jag är sen barnsben väldigt rädd för a-lagare. Och allt är Siggemös fel. Han var en a-lagare som bodde temporärt i Nykroppa en sommar. Han hade alltid en dålig dag. Den sommaren gjorde Siggemös livet surt för mig och min kompis Dennis. Jag och Dennis var ute och metade i stort sett varje dag. Och jag säger er att Siggemös dök fan alltid upp oavsett var vi fiskade. Det hela gick oftast bra d v s vi hann sticka innan han kom fram till oss. Tror egentligen att det var det som retade Siggemös. Att vi alltid sjappade i 180 på bmx med metspön som lans varenda gång. I slutet av sommaren skedde det som jag och Dennis fruktat hela tiden. Vi stod och metade vid "Bottnarna". Siggemös dök upp. Det gjorde han alltid. På sedvanligt manér hoppade vi upp och bajkade iväg så fort vi kunde för att undgå honom. Någonting var dock helt fel denna gång. Helt fucked up – Siggemös var spiknykter! Han började springa efter oss. Jag tror att Dennis grät. Själv planerade jag att börja gråta så fort vi lyckats skaka av oss Siggemös. Men när jag hör glas krossas mot asfalt bakom mig brister det för mig. Siggemös har kastat en spritflaska efter oss. En spritflaska han borde ha druckit upp för länge sen! Jävla Siggemös. Helt jävla oberäknelig på alla sätt och vis.

torsdag 2 oktober 2008

Den är börte!

Om ni vill min telefon något så stannade han kvar i Paris och jag vet inte hur man får tag på han. Tyvärr. Rest in pieces iPhone.

onsdag 1 oktober 2008

fredag 26 september 2008

Det här är i n t e ett gott betyg Filter!

Mittstim har flunsan

Och det är framförallt tre saker som febersnurrat mest under de sömnlösa nätterna:

- att man ska akta sig för att köpa något som beskrivs som från sekelskiftet – vilket sekelskifte?

- att de har slutat runda av innan reklampauserna på tv4 nyhetsmorgon. De vänder sig bara mot kameran numera och tomglor under tystnad l i t e för länge. Säga nått?

- att det var en tolvårig blond, kristen kille med i lilla melodifestivalen för ett par år sedan som skrivit en egen smäktande låt där refrängen gick älska mig för den jag är. Hur kan kärlek vara så grym och orättvis mot en tolvåring?

in i dimmorna igen...

tisdag 2 september 2008

Surra med Siri – Svaren


Kan man sätta ett pris på ett mänskligt liv?
/mårten ekenberg


Hej Mårten!
Det är en jätterolig idé som jag absolut tycker du ska gå vidare med. Tekniken finns där så jag kan i min värld inte förstå varför man inte skulle kunna göra det? Jag tycker att det låter som en kul idé, lycka till!



Hej Siri! Jag har två frågar/funderingar: 

Vilken är din favoritfärg? 

Varför är det så att om en tjej ligger med en massa killar blir hon kallad hora, men om en kille ligger med en massa tjejer blir han värsta hjälten?
/Kalle

Hej Kalle!
Det där är s å svårt att svara på. Det är stor fråga som säkert har många svar och kanske finns det inte heller ett svar som är riktigt "rätt". Jag tycker att det är beundransvärt av dig att våga ställa en sådan, i mina ögon, modig fråga. Mitt svar är hursomhelst brun.

På din andra fråga tror jag att det kan ha något att göra med att tjejer är från Venus och killar från Mars. En sorts språkförbistring alltså.



Åh, den där andra är knepig.

Jag undrar om du kan säga "sex laxar i en laxask"?
/kristoffer triumf


Hej Kristoffer Triumf!
Jag ska va helt ärlig med dig. Jag kan tre ord. Tre ord totalt – google, mmm och 'ngah! 'Ngah har jag visserligen hittat på själv. Men det är samtidigt bäst.



Hej Siri!

 Jag har inga som helst minnen av min barndom och det känns som ett hål i min själ/hjärta. Kanske kan du hjälpa mig att fylla denna tomhet? Kanske kan jag få återskapa den där försvunna tiden med hjälp av ditt liv? Ja? Vad tänker ett barn (du) på? Vad gör ett barn (du)? Vaknar ett barn (du) mitt i natten ibland?

 Tacksam för svar.
/petter


Hej Petter!
Jag är mest rädd för vargen och har överlevnadsångest. Och som jag har fattat det på pappa så är det exakt likadant att vara vuxen.



Hej Siri!
 Kul att det funkar bra för dig med livet och Jakob. Nu är det så att jag går i bilköpartankar och undrar lite vad som är hållbarast för framtiden när det gäller bränsle. 
Fordonsgas, etanol, gröndiesel eller en hederlig gamal bensinmotor. 
Vore tacksam för en ung infallsvinkel.
Boxermotor for life:)
/anonym


Hej anonym!
Jag personligen blir bara helt hysterisk av alla bilar. En gång åkte jag till Småland (obs. sjukt namn!) och det var det värsta jag gjort. Så bil? Nej tack, oavsett bränsle. Jag väljer tåget.



Hej Siri, minns du mig?

Det är min enkla och ganska egocentriska fråga.
/Martin


Hej Martin!
Två meter lång, ursnälla ögon, gibson t-shirt, adidasbrallor och citykängor. Fråga mig aldrig igen om jag minns dig.


Hej Siri!
En turist i Marocko... (skitlång gåta) ...myntet till den som kom först fram. Vilket råd gav dervischen?
/Jacob!


Hej Jacob!!
Är det "sand"?


Hej Siri!
Är det inte bra märkligt att gamla människor som bor på hem och är helt friska i huvudet får dela avdelning med dementa gamlingar. De friska måste bli onödigt deppiga och få väldigt lite stimulans den sista tiden i livet. Det känns inte ok. Kanske är jag lite orolig hur det ska bli för mig. Vilken kategori jag än må hamna i. Hur ser du, som precis börjat livet, på det?
/SweJens


Hej SweJens!
Man kan alltid vända på frågan. Alltid. Så, ?det på, livet börjat precis som, du ser Hur. i hamna må än jag kategori Vilken. mig för bli ska det hur orolig lite jag är Kanske. ok inte känns Det. livet i tiden sista den stimulans lite väldigt få och deppiga önidgt bli måste friska De. gamlingar dementa med avdelningdela får huvuduet i friska helt är och hem på bor som människor gamla att märkligt bra inte det Är"

Shave or stay?



David Sundin har parallellt med mittstim drivit sitt egna lilla mustasch-projekt i Tokyo. Jag vill på intet sätt förta hans framgång med sin mustasch men jag tycker bara att alla bör veta att luftfuktigheten i Tokyo inte går att jämföra med den vi har här i Skandinavien.

Det här med andras framgång inom området gör mig obekväm. Så. Shave or stay!? Du bestämmer. Lämna din röst i kommentarsfunktionen.

"Det va juh jag som upptäckte mustaschen!"


Micke kommer tillbaks från 3 veckors semester och vill ha kredd för att han uptäckte min mustasch. Ja, han gjorde det. Vi satt på två olika sidor av ett bord när det hände. Men samtidigt ställer han sig något frågande till om det där "verkligen är allt som har hänt på 3 veckor!?". Va, fan ska jag göra?

måndag 1 september 2008

Skrattjakt


Jacob Åström är ute på en hopplös skrattjakt i Europa just nu.

"Du kan inte ba trycka av och tro det blir bra!"


Fotograf Erik Wåhlström har åsikter om mitt fotograferande. Jag ba "sköt du ditt så sköter jag mitt, ERIK".

lördag 30 augusti 2008


D v s jag förlorade tre timmar i Köpenhamn.

torsdag 28 augusti 2008

Mustaschen – sista versen


Först var jag ledsen för att den inte tog sig. Sen blev jag arg. Jag bara gav och gav och fick inget tillbaka. Ilskan är borta. Nu känner jag mig bara besviken.

"Snygga beslag!" är tanken ni ska tänka. Skruva opp alla 12 för hand under två veckor i somras. Uppochned visade det sig.

tisdag 26 augusti 2008

Surra med Siri – Fyra månader senare


Hur står det till med Siri nu - fyra månader senare? En sommar har gått men blev det som hon hade tänkt sig? Och vad hände med alla drömmar?

Har du en fundering eller fråga till Siri så ställ den här i kommentarsfunktionen!

Missade du "Surra med Siri" i våras så hittar du det här!

Och Siris svar från i våras kan du läsa här!

Konstigaste minen hittills. Vet inte vad den betyder. Hoppas hon inte gör om den.

onsdag 20 augusti 2008

The Mittstim Utseende

Förtydligande

Alltså hon bajsar på pottan Siri. De är Siri som bajsar på pottan. Hon bajsar inte på sig. Det är riktigt bra jobbat för en fem-månaders. Eller på sig. Hon bajsar inte i blöjan Siri. Liv, hon... bajsar heller inte på sig. Så klart. Hon vet jag inte riktigt hur hon gör. Eller jo det är klart att hon gör det på toan som alla andra. Alla andra vuxna. Vi gör det på toan. Så är det med det.

Det bor två tjejer hemma hos mig. Ingen av dom har bajsat på sig på en hel vecka. Stolt.

Igårkväll...

Hjälp – jag kan inte sluta titta på "Hjälp – jag kan inte sluta fisa".

H e l t normalt va?


Visst är det så att innan en riktig mustach blommar ut så är den ganska ful?