måndag 28 april 2008

FYI


På grund av monetära påtryckningar kommer resterande avsnitt av "SIRI – Så som jag minns det" vara sponsrade. Det var helt enkelt för mycket pengar för att kunna avfärdas med ett "Stick!".

fredag 25 april 2008

söndag 20 april 2008

Tall Bikes Race


Läste följande:
"2011 kan Halmstad bli målgång för 100 stora segelfartyg i Tall Ships Race. 15 miljoner kronor kostar kalaset som kan locka långt över 200 000 besökare till Halmstad. "

Vill varna Halmstad. För igår var St. Paulsgatan tydligen målgång för ett ekipage i Tall Bikes Race. Har inga uppgifter på hur mycket det kalaset kostade men viktigt att poängtera att det lockade mig veterligen ingen publik alls.

You've been warned Halmstad!

Siri ska åka till Surahammar och blir så uppspelt att hon säger sitt första ord; "google". Pappas flicka!

onsdag 16 april 2008

Surra med Siri


Hej Siri. 
Jag är en "longtime reader , first time writer". Jag skulle vilja ha ett hemma hos reportage, typ "MTV CRIBS" eller "här är mitt kylskåp", lite framtidsdrömmar och idoler skulle vara också vara intressant att ta del av.

Hej!
Nu är det ju så att jag nyligen flyttat in här och inte riktigt fått ordning på mina grejjer helt. Men någon form av hemma-hos-reportage kommer! Du undrar vidare om mina framtidsdrömmar. Spontant ser jag nog mig själv inom den där privatsektorn. Idoler? Jag gillar INTE han Rolle Brunijor i körslaget i alla fall.


hur går det för GAIS i år?
Farfar

Hej Farfar!
Jag skulle vilja vända på frågan, "?år i GAIS för det går hur".


Hejsan,
 Jag har varit en "lurk" pa denna bloggen sen Siri foddes. 
Jag undrar om de dar 4000 grammen ar med "full load" (med bajs i blojan eller inte?)sa att saga? Hon ar sa fin, och sa Sirig!

 Nyfiken i Phoenix

Hej "Nyfiken i Phoenix"!
Först tack för att du tycker jag är "Sirig". Mina 4000 gram är exklusive bajs. Alltså 100% pure siri.


Hej Siri.

Jag undrar hur du gör för att få tiden att räcka till?

Hej!
Det hela är ganska enkelt. Ett dygn består av 24 timmar. 24 timmar min vän! Jag menar är det någon som sagt att man INTE kan gå upp klockan 03:15?


Hej Siri,

 Roligt att du tar dig tid att svara på mina/våra frågor. 

Här kommer några från gudfarsan:


1) Vilket är ditt favoritkök? Farsan har – misstänker jag – en dragning mot det indiska. Sitter det i generna?


2) Favorit(möbel)designer?


3) Fotograferar du din pappa lika mycket som han fotograferar dig?


4) Nya Gonzales-skivan. Bra eller dålig – gyckel eller musik?



Hej Jacob!
Många frågor. Kul!

1) Ja, alltså pappa är svag för indiskt man kan inte säga annat! Han älskar skiten! Själv håller jag mig till bröstmjölk direkt från källan.

2) Han, hon eller det som har ritat mitt babygym. Det är Yabba-dibba-lastic!

3) Nej. Jag har ingen kamera.

4) Musik. Definitivt. Visst är det showigt men det är ju inte "showigt" på det där dåliga sättet (läs Rolle Brunijor).

måndag 14 april 2008

Surra med Siri


Nyfiken på vem den här Siri är? Eller kanske undrar du hur det egentligen känns att väga 4000 gram? Ställ din fråga i kommentarsfunktionen så svarar Siri utifrån bästa förmåga.

söndag 13 april 2008

Planner-Micke


Det är kul att jobba med Planner-Micke. Varje gång han kommer på något bra, en insikt som han kallar det, så drar han av sig strumporna. Som en sorts målgest. Det är festligt. Ibland har han helt fel. Det är extra festligt.

Rock beats scissors, shorty!

torsdag 10 april 2008

Tuffa jobb, del 2


Spruta skitmycket vatten på en trång gata mitt i city ivrigt påhejad av förbipasserande – i synnerhet barn. Mittstim säger; Tufft OCH provocerande!

Tuffa jobb, del 1


Såga skitstora träd, i trädet, med motorsåg ivrigt påhejad av förbipasserande – i synnerhet barn. Mittstim säger; Tufft!

tisdag 8 april 2008

Nu simmar du ur bild!


F'låt... men hon e så himla GULLI!

fredag 4 april 2008

Stockholm SkitStyle


Siri

Berätta om din outfit, vad har du på dig?
- Jag har på mig ca 2 hekto gulgrönt bajs som jag gjort själv.
Vilket var ditt senaste inköp?
- 92 stycken New Born Baby blöjor från Pampers.
Vad kommer du satsa på till våren?
- Jag kör på det som känns bra för dagen, ingen direkt stil sådär men definitivt löst och ledigt!

onsdag 2 april 2008

söndag 30 mars 2008

SVD Näringsliv idag


SVD intervjuar ett par kreatörer inför guldägget. Min arbetspartner Jacob briljerar som vanligt med tänkvärda ord medan jag framstår som en ganska obalanserad person. Synd att de ratade porträttbilden vi tog där jag briljerar med min att-sitta-på-golvet-och-se-förlamad-ut-pose med Jacob som en käck skötare bredvid.
LÄS HELA INTERVJUN HÄR...

fredag 28 mars 2008

Vi kan andas ut, jag mailade Haribo…


Hej Haribo!

Jag brukar ofta äta dina nappar. De som är gula och röda, gula och gröna. Dom är jättegoda. Men. Senaste tiden har dom ändrat form något. Lite tjockare, lite kortare. Det är inte mycket. Men den nya tjockleken retar mig. Man får lägga extra krut på tuggandet och då ägna mindre tid till självaste grejjen – njutningen. Från kanske 90% njutande och 10% tuggande är vi nu nere i en fördelning på 75% njutning och 25 % tuggande. Alltså en ohållbar uveckling. I längden.

Så min fråga till dig Haribo; Varför har du ändrat på formen på napparna?

Hör av dig!

Mvh Jakob

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

SVAR:

From: matilda.lindblad@se.haribo.com
Subject: SV: Napparna!?
Date: March 28, 2008 9:22:44 AM GMT+01:00

Hej Jakob,
Under en kort period i höstas producerades en del av Nappar produktionen i England. Detta pga att vi fick lägga om från Danmark pga logistiska och produktionstryck.
Sedan oktober är all produktion tillbaka i Danmark och napparna bör tillverkas i sin vanliga form igen. Nappar kommer inte ändra storlek eller konsistens fler gånger.
Dock blev det en liten ändring under perioden i England.
Detta märks endast av riktiga Napparfans!

Som tack för att du hörde av dig med dina synpunkter skulle jag vilja skicka några påsar med nappar till dig!
Var vänliga maila din adress till mig så ska jag se till att du får lite godis hem till dig.


Med vänlig hälsning/Mit freundlichen Grüssen/Best Regards


Matilda

torsdag 27 mars 2008

Sekunderna efter…


… jag berättat för hela familjen att jag beställt "Säsongskortet Allsvenskan". Alla allsvenska matcher! PÅ TV!

måndag 24 mars 2008

GULL ALERT!


Mitt bästa just nu är att ligga bredvid Siri och mysa. Att titta på hennes orytmiska andetag, spasmiska kroppsrörelser, rullande ögon, spyorna och bajsandet. Ja, det är lite som att mysa med en horsepundare som tänder av.

lördag 22 mars 2008

Farsor på stan!

Skoja'ba! De e jag!

onsdag 19 mars 2008

torsdag 13 mars 2008

För er som undrar...

... så funkar varken lås- eller visakort i SL-spärrarna. Tro mig.

söndag 9 mars 2008

Bostadsbyte genomfört!


Bytte lägenhet med Berit. Rakt av ba. Kan inte låta bli att tänka på att någon annan bott här.

När jag fick en hang-up på frys-bild-funktionen på TV:n och inte kunde sluta frysa bilden gång på gång i hopp om att nästa bild blir ÄNNU coolare, tänkte jag; Så här satt bergis Berit varje kväll och hade hang-up på frys-bild-funktionen på TV:n och inte kunde sluta frysa bilden gång på gång i hopp om att nästa bild blir ÄNNU coolare.

När jag rakade mig, tänkte jag; Framför den här spegeln brukade Berit också stå och raka sig.

När jag utanför porten sprang på en kille som jag jobbat med på ett projekt – vi blev typ ovänner – och jag låtsades som att jag inte såg han, tänkte jag; Lätt att Berit också sprungit på en kille som hon jobbat med på ett projekt – de blev typ ovänner – och hon låtsades som att hon inte såg han.

Undrar om Berit också tänker i dom här banorna i Mittstims gamla lägenhet?

Lill-Babs 70 idag!

Lill!? Det hela har gått för långt. I min bok är hon Gammel-Babs.

torsdag 6 mars 2008

Pressmeddelande

Född: Mittstims och Zlatans andra barn

2008-03-06
Pressmeddelande

I dag födde Mittstim sitt och Zlatan Ibrahimovics andra barn – en pojke på 3 278 gram med längd 50 cm. Förlossningen genomfördes klockan 08.30 på torsdagsförmiddagen på kvinnokliniken vid Universitetssjukhuset i Lund.

– Förlossningen gick fantastiskt bra, säger överläkare Dag Wide-Swensson som också var ansvarig doktor då paret Mittstim-Ibrahimovic fick sitt första barn.

Den nyförlöste pojken, som kommer att döpas till Vincent, mår liksom Mittstim bra.


Man kan väl få drömma lite!?

Tänkte att det brukar ju vara ont om sittplatser på bussen dårå...

onsdag 5 mars 2008

Visste ni att...



Karl Lagerfeld är född i Hamburg och då faktiskt främst egentligen är en hamburgare.

fredag 29 februari 2008

Intervju med geniet bakom Mittstims nya logotype


Mittstims första intervju. Med Martin Löfqvist. Det är skitsvårt att intervjua. Det måste finnas ett bättre sätt.

Mittstim: Hej!
Martin: Tjena!
Mittstim: Det är inte första gången du gör en logga? Va?

Martin börjar prata på och jag märker ganska omgående att jag inte kommer hinna med att skriva ner det han säger och avbryter han...

Mittstim: Inte så fort!
Martin: Du får skriva nu! Skriv så pratar jag. Annars tar vi det via mail.
Mittstim: Förlåt.

Tystnad

Mittstim: Vad var? Eller vad är din? Om man säger, hur är en relation?
Martin: Va?
Mittstim: Alltså. Vad har du för relation till Mittstim?
Martin: Den börjar bli riktigt bra! Du vet ju! Det är som att...
Mittstim: Kan du prata långsammare?
Martin: Nä, nu får du försöka komma ihåg!
Mittstim: Prata inte så snabbt då.

Tystnad

Martin: Vad skriver du på nu då? Skriver du fortfarande på första frågan?
Mittstim: Vänta...

Martins mobil ringer. Något om en kris. På jobbet uppfattar jag det som. Jag sitter nu och väntar tills han har pratat färdigt. Verkar vara lugnt. Med den där krisen.

Martin: Jag vet inte om vi kommer hinna det här. Ska du skicka frågorna kanske?

Martins mobil ringer igen.

Mitttstim: Vi bryter här.

Jag reser mig upp och börjar gå. Martin håller för handen på telefonen och ryter åt mig...

Martin: Jag vill läsa först!
Mittstim: Nej.
Martin: Lägg av, hörru!

Om du vill läsa intervjun i sin helhet så går det bra.

Skulle ba titta lite!

torsdag 28 februari 2008

tisdag 26 februari 2008

Visste du att...


Vladimir Putin egentligen är ett opublicerat Mittstim-inlägg. På något vis läckte inlägget ut och tog sig via Balkan in i Ryssland och... ja resten vet ni.