tisdag 29 april 2008
måndag 28 april 2008
FYI
lördag 26 april 2008
fredag 25 april 2008
onsdag 23 april 2008
Saker man antagligen inte hör så ofta i just denna hiss...
söndag 20 april 2008
Tall Bikes Race
Läste följande:
"2011 kan Halmstad bli målgång för 100 stora segelfartyg i Tall Ships Race. 15 miljoner kronor kostar kalaset som kan locka långt över 200 000 besökare till Halmstad. "
Vill varna Halmstad. För igår var St. Paulsgatan tydligen målgång för ett ekipage i Tall Bikes Race. Har inga uppgifter på hur mycket det kalaset kostade men viktigt att poängtera att det lockade mig veterligen ingen publik alls.
You've been warned Halmstad!
fredag 18 april 2008
onsdag 16 april 2008
Surra med Siri

Hej Siri. Jag är en "longtime reader , first time writer". Jag skulle vilja ha ett hemma hos reportage, typ "MTV CRIBS" eller "här är mitt kylskåp", lite framtidsdrömmar och idoler skulle vara också vara intressant att ta del av.
Hej!
Nu är det ju så att jag nyligen flyttat in här och inte riktigt fått ordning på mina grejjer helt. Men någon form av hemma-hos-reportage kommer! Du undrar vidare om mina framtidsdrömmar. Spontant ser jag nog mig själv inom den där privatsektorn. Idoler? Jag gillar INTE han Rolle Brunijor i körslaget i alla fall.
hur går det för GAIS i år? Farfar
Hej Farfar!
Jag skulle vilja vända på frågan, "?år i GAIS för det går hur".
Hejsan, Jag har varit en "lurk" pa denna bloggen sen Siri foddes. Jag undrar om de dar 4000 grammen ar med "full load" (med bajs i blojan eller inte?)sa att saga? Hon ar sa fin, och sa Sirig! Nyfiken i Phoenix
Hej "Nyfiken i Phoenix"!
Först tack för att du tycker jag är "Sirig". Mina 4000 gram är exklusive bajs. Alltså 100% pure siri.
Hej Siri. Jag undrar hur du gör för att få tiden att räcka till?
Hej!
Det hela är ganska enkelt. Ett dygn består av 24 timmar. 24 timmar min vän! Jag menar är det någon som sagt att man INTE kan gå upp klockan 03:15?
Hej Siri, Roligt att du tar dig tid att svara på mina/våra frågor. Här kommer några från gudfarsan:
1) Vilket är ditt favoritkök? Farsan har – misstänker jag – en dragning mot det indiska. Sitter det i generna?
2) Favorit(möbel)designer?
3) Fotograferar du din pappa lika mycket som han fotograferar dig?
4) Nya Gonzales-skivan. Bra eller dålig – gyckel eller musik?
Hej Jacob!
Många frågor. Kul!
1) Ja, alltså pappa är svag för indiskt man kan inte säga annat! Han älskar skiten! Själv håller jag mig till bröstmjölk direkt från källan.
2) Han, hon eller det som har ritat mitt babygym. Det är Yabba-dibba-lastic!
3) Nej. Jag har ingen kamera.
4) Musik. Definitivt. Visst är det showigt men det är ju inte "showigt" på det där dåliga sättet (läs Rolle Brunijor).
måndag 14 april 2008
Surra med Siri
söndag 13 april 2008
Planner-Micke
torsdag 10 april 2008
Tuffa jobb, del 2
Tuffa jobb, del 1
tisdag 8 april 2008
söndag 6 april 2008
fredag 4 april 2008
Stockholm SkitStyle

Siri
Berätta om din outfit, vad har du på dig?
- Jag har på mig ca 2 hekto gulgrönt bajs som jag gjort själv.
Vilket var ditt senaste inköp?
- 92 stycken New Born Baby blöjor från Pampers.
Vad kommer du satsa på till våren?
- Jag kör på det som känns bra för dagen, ingen direkt stil sådär men definitivt löst och ledigt!
onsdag 2 april 2008
måndag 31 mars 2008
söndag 30 mars 2008
SVD Näringsliv idag

SVD intervjuar ett par kreatörer inför guldägget. Min arbetspartner Jacob briljerar som vanligt med tänkvärda ord medan jag framstår som en ganska obalanserad person. Synd att de ratade porträttbilden vi tog där jag briljerar med min att-sitta-på-golvet-och-se-förlamad-ut-pose med Jacob som en käck skötare bredvid.
LÄS HELA INTERVJUN HÄR...
fredag 28 mars 2008
Vi kan andas ut, jag mailade Haribo…

Hej Haribo!
Jag brukar ofta äta dina nappar. De som är gula och röda, gula och gröna. Dom är jättegoda. Men. Senaste tiden har dom ändrat form något. Lite tjockare, lite kortare. Det är inte mycket. Men den nya tjockleken retar mig. Man får lägga extra krut på tuggandet och då ägna mindre tid till självaste grejjen – njutningen. Från kanske 90% njutande och 10% tuggande är vi nu nere i en fördelning på 75% njutning och 25 % tuggande. Alltså en ohållbar uveckling. I längden.
Så min fråga till dig Haribo; Varför har du ändrat på formen på napparna?
Hör av dig!
Mvh Jakob
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
SVAR:
From: matilda.lindblad@se.haribo.com
Subject: SV: Napparna!?
Date: March 28, 2008 9:22:44 AM GMT+01:00
Hej Jakob,
Under en kort period i höstas producerades en del av Nappar produktionen i England. Detta pga att vi fick lägga om från Danmark pga logistiska och produktionstryck.
Sedan oktober är all produktion tillbaka i Danmark och napparna bör tillverkas i sin vanliga form igen. Nappar kommer inte ändra storlek eller konsistens fler gånger.
Dock blev det en liten ändring under perioden i England.
Detta märks endast av riktiga Napparfans!
Som tack för att du hörde av dig med dina synpunkter skulle jag vilja skicka några påsar med nappar till dig!
Var vänliga maila din adress till mig så ska jag se till att du får lite godis hem till dig.
Med vänlig hälsning/Mit freundlichen Grüssen/Best Regards
Matilda
torsdag 27 mars 2008
Sekunderna efter…
tisdag 25 mars 2008
måndag 24 mars 2008
GULL ALERT!
lördag 22 mars 2008
onsdag 19 mars 2008
söndag 16 mars 2008
torsdag 13 mars 2008
tisdag 11 mars 2008
söndag 9 mars 2008
Bostadsbyte genomfört!

Bytte lägenhet med Berit. Rakt av ba. Kan inte låta bli att tänka på att någon annan bott här.
När jag fick en hang-up på frys-bild-funktionen på TV:n och inte kunde sluta frysa bilden gång på gång i hopp om att nästa bild blir ÄNNU coolare, tänkte jag; Så här satt bergis Berit varje kväll och hade hang-up på frys-bild-funktionen på TV:n och inte kunde sluta frysa bilden gång på gång i hopp om att nästa bild blir ÄNNU coolare.
När jag rakade mig, tänkte jag; Framför den här spegeln brukade Berit också stå och raka sig.
När jag utanför porten sprang på en kille som jag jobbat med på ett projekt – vi blev typ ovänner – och jag låtsades som att jag inte såg han, tänkte jag; Lätt att Berit också sprungit på en kille som hon jobbat med på ett projekt – de blev typ ovänner – och hon låtsades som att hon inte såg han.
Undrar om Berit också tänker i dom här banorna i Mittstims gamla lägenhet?
torsdag 6 mars 2008
Pressmeddelande
Född: Mittstims och Zlatans andra barn
2008-03-06
Pressmeddelande
I dag födde Mittstim sitt och Zlatan Ibrahimovics andra barn – en pojke på 3 278 gram med längd 50 cm. Förlossningen genomfördes klockan 08.30 på torsdagsförmiddagen på kvinnokliniken vid Universitetssjukhuset i Lund.
– Förlossningen gick fantastiskt bra, säger överläkare Dag Wide-Swensson som också var ansvarig doktor då paret Mittstim-Ibrahimovic fick sitt första barn.
Den nyförlöste pojken, som kommer att döpas till Vincent, mår liksom Mittstim bra.
Man kan väl få drömma lite!?
2008-03-06
Pressmeddelande
I dag födde Mittstim sitt och Zlatan Ibrahimovics andra barn – en pojke på 3 278 gram med längd 50 cm. Förlossningen genomfördes klockan 08.30 på torsdagsförmiddagen på kvinnokliniken vid Universitetssjukhuset i Lund.
– Förlossningen gick fantastiskt bra, säger överläkare Dag Wide-Swensson som också var ansvarig doktor då paret Mittstim-Ibrahimovic fick sitt första barn.
Den nyförlöste pojken, som kommer att döpas till Vincent, mår liksom Mittstim bra.
Man kan väl få drömma lite!?
onsdag 5 mars 2008
fredag 29 februari 2008
Intervju med geniet bakom Mittstims nya logotype
Mittstims första intervju. Med Martin Löfqvist. Det är skitsvårt att intervjua. Det måste finnas ett bättre sätt.
Mittstim: Hej!
Martin: Tjena!
Mittstim: Det är inte första gången du gör en logga? Va?
Martin börjar prata på och jag märker ganska omgående att jag inte kommer hinna med att skriva ner det han säger och avbryter han...
Mittstim: Inte så fort!
Martin: Du får skriva nu! Skriv så pratar jag. Annars tar vi det via mail.
Mittstim: Förlåt.
Tystnad
Mittstim: Vad var? Eller vad är din? Om man säger, hur är en relation?
Martin: Va?
Mittstim: Alltså. Vad har du för relation till Mittstim?
Martin: Den börjar bli riktigt bra! Du vet ju! Det är som att...
Mittstim: Kan du prata långsammare?
Martin: Nä, nu får du försöka komma ihåg!
Mittstim: Prata inte så snabbt då.
Tystnad
Martin: Vad skriver du på nu då? Skriver du fortfarande på första frågan?
Mittstim: Vänta...
Martins mobil ringer. Något om en kris. På jobbet uppfattar jag det som. Jag sitter nu och väntar tills han har pratat färdigt. Verkar vara lugnt. Med den där krisen.
Martin: Jag vet inte om vi kommer hinna det här. Ska du skicka frågorna kanske?
Martins mobil ringer igen.
Mitttstim: Vi bryter här.
Jag reser mig upp och börjar gå. Martin håller för handen på telefonen och ryter åt mig...
Martin: Jag vill läsa först!
Mittstim: Nej.
Martin: Lägg av, hörru!
Om du vill läsa intervjun i sin helhet så går det bra.
torsdag 28 februari 2008
tisdag 26 februari 2008
Visste du att...
måndag 25 februari 2008
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
















