söndag 16 mars 2008
torsdag 13 mars 2008
tisdag 11 mars 2008
söndag 9 mars 2008
Bostadsbyte genomfört!

Bytte lägenhet med Berit. Rakt av ba. Kan inte låta bli att tänka på att någon annan bott här.
När jag fick en hang-up på frys-bild-funktionen på TV:n och inte kunde sluta frysa bilden gång på gång i hopp om att nästa bild blir ÄNNU coolare, tänkte jag; Så här satt bergis Berit varje kväll och hade hang-up på frys-bild-funktionen på TV:n och inte kunde sluta frysa bilden gång på gång i hopp om att nästa bild blir ÄNNU coolare.
När jag rakade mig, tänkte jag; Framför den här spegeln brukade Berit också stå och raka sig.
När jag utanför porten sprang på en kille som jag jobbat med på ett projekt – vi blev typ ovänner – och jag låtsades som att jag inte såg han, tänkte jag; Lätt att Berit också sprungit på en kille som hon jobbat med på ett projekt – de blev typ ovänner – och hon låtsades som att hon inte såg han.
Undrar om Berit också tänker i dom här banorna i Mittstims gamla lägenhet?
torsdag 6 mars 2008
Pressmeddelande
Född: Mittstims och Zlatans andra barn
2008-03-06
Pressmeddelande
I dag födde Mittstim sitt och Zlatan Ibrahimovics andra barn – en pojke på 3 278 gram med längd 50 cm. Förlossningen genomfördes klockan 08.30 på torsdagsförmiddagen på kvinnokliniken vid Universitetssjukhuset i Lund.
– Förlossningen gick fantastiskt bra, säger överläkare Dag Wide-Swensson som också var ansvarig doktor då paret Mittstim-Ibrahimovic fick sitt första barn.
Den nyförlöste pojken, som kommer att döpas till Vincent, mår liksom Mittstim bra.
Man kan väl få drömma lite!?
2008-03-06
Pressmeddelande
I dag födde Mittstim sitt och Zlatan Ibrahimovics andra barn – en pojke på 3 278 gram med längd 50 cm. Förlossningen genomfördes klockan 08.30 på torsdagsförmiddagen på kvinnokliniken vid Universitetssjukhuset i Lund.
– Förlossningen gick fantastiskt bra, säger överläkare Dag Wide-Swensson som också var ansvarig doktor då paret Mittstim-Ibrahimovic fick sitt första barn.
Den nyförlöste pojken, som kommer att döpas till Vincent, mår liksom Mittstim bra.
Man kan väl få drömma lite!?
onsdag 5 mars 2008
fredag 29 februari 2008
Intervju med geniet bakom Mittstims nya logotype
Mittstims första intervju. Med Martin Löfqvist. Det är skitsvårt att intervjua. Det måste finnas ett bättre sätt.
Mittstim: Hej!
Martin: Tjena!
Mittstim: Det är inte första gången du gör en logga? Va?
Martin börjar prata på och jag märker ganska omgående att jag inte kommer hinna med att skriva ner det han säger och avbryter han...
Mittstim: Inte så fort!
Martin: Du får skriva nu! Skriv så pratar jag. Annars tar vi det via mail.
Mittstim: Förlåt.
Tystnad
Mittstim: Vad var? Eller vad är din? Om man säger, hur är en relation?
Martin: Va?
Mittstim: Alltså. Vad har du för relation till Mittstim?
Martin: Den börjar bli riktigt bra! Du vet ju! Det är som att...
Mittstim: Kan du prata långsammare?
Martin: Nä, nu får du försöka komma ihåg!
Mittstim: Prata inte så snabbt då.
Tystnad
Martin: Vad skriver du på nu då? Skriver du fortfarande på första frågan?
Mittstim: Vänta...
Martins mobil ringer. Något om en kris. På jobbet uppfattar jag det som. Jag sitter nu och väntar tills han har pratat färdigt. Verkar vara lugnt. Med den där krisen.
Martin: Jag vet inte om vi kommer hinna det här. Ska du skicka frågorna kanske?
Martins mobil ringer igen.
Mitttstim: Vi bryter här.
Jag reser mig upp och börjar gå. Martin håller för handen på telefonen och ryter åt mig...
Martin: Jag vill läsa först!
Mittstim: Nej.
Martin: Lägg av, hörru!
Om du vill läsa intervjun i sin helhet så går det bra.
torsdag 28 februari 2008
tisdag 26 februari 2008
Visste du att...
måndag 25 februari 2008
söndag 24 februari 2008
Krismötet
onsdag 20 februari 2008
Vikten av bra förebilder
söndag 17 februari 2008
Gästskribent: Goran Kajfes

Söndag 17 februari, 2008.
Morgon
Spelade med Gadd i TV4 nyhetsmorgon. Tilde De Paula kallade mig "Göran Kajfes". Vart skitsur och köpte ny Lypsyl på hemvägen.
Förmiddag
SVT visade skidskytte. Vart skitsur och satte på Frank Zappas Hot Rats.
Eftermiddag
Cyklade och tränade benmuskulaturen på gym med en vän. Vi åt sen en bit mat och tog en kaffe. Hade tappat Lypsylen. Vart skitsur och gick på bio.
Kväll
Såg "En lanthandel i Provence". Fin skildring av Provence lite bortglömda delar. Gled in i en jourbutik på hemvägen för att köpa ny Lypsyl. De hade bara Labello. Allt är jävla Oddjobs fel!
torsdag 14 februari 2008
måndag 11 februari 2008
Förlåt mig Kina...
lördag 9 februari 2008
"Nej, det är inte Arthur Russell."
onsdag 6 februari 2008
måndag 4 februari 2008
Visste du...
torsdag 31 januari 2008
Work In Progress
Igår hade jag möte med den där formgivaren som ska "shejpa upp Mittstim", som han själv uttryckte det. När vi satt och diskuterade så hände det där som ofta händer när jag samtalar med personer ansikte mot ansikte. Han drunknade i mina ögon. Han frågade om han kan få "smeka upp lite design på mina ögon". "Ja, visst. Är det så du känner så självklart ska du göra någonting av det" svarade jag med en inspirerande stämma.
onsdag 30 januari 2008
måndag 28 januari 2008
Jag insåg precis...
fredag 25 januari 2008
torsdag 24 januari 2008
Bi-rollen

När en flicka/tjej/kvinna föder barn så är vi alla eniga om att det är en insats som kräver sin man... kvinna. Det är lite av insatsernas insats. Det är vi alla med på och det ska ni ha. Något som alla också verkar vara med på är även hur bi-rollen ska porträtteras. I efterhand. Den bi-roll som mannen innehar vid dramat, thrillern eller farsen.
Jag var på en profylax-kurs igår. Så här lät det mest hela tiden;
"Jaa-a, det finns ju en maskin i rummet. Som blippar och bloppar. Hur reagerar mannen då tror ni?" Följt av ett gapskratt och ett litet artigt skratt från det lesbiska paret. Eller såhär: "Jaa-a, medans jag låg där och krystade för glatta livet stod Håkan och följde värkkurvan på en monitor istället..." kursledaren ställer sig bredbent och hukar lät med en koncentrerad min och säger med lite sluddrande basröst "Nuuu kommer det snart en, älskling!" Kvinnorna och delar av den manliga skaran tjuter av skratt. Jag tycker inte att det är roligt. Jag har inga problem med att mannen som grupp fördummas. Mer att det är riktigt tråkig humor.
måndag 21 januari 2008
Grafik-enheten tar ton!
söndag 20 januari 2008
onsdag 16 januari 2008
tisdag 15 januari 2008
Jag skrotar...

Jag ska vara helt ärlig med er. Jag sitter ned när jag kissar och jag bäddar sängen. En bra bäddning ska enligt mig vara symetrisk – lika mycket "täckhäng" på båda sidor – och tight. Det finns nackdelar med att vara en såpass bra sängbäddare som jag. Det händer väldigt ofta att jag bäddar in saker utan att det syns efteråt. Det kan vara en morgontidning, mobiltelefon, eller allra vanligast en fjärrkontroll. Det har blivit en Calzone-bäddning. Jag är trött på att behöva riva upp en i mina ögon perfekt bäddning varje gång det ringer. Framförallt blir jag orolig över vad fyllningen i Calzonen skall komma bestå av i och med min flickväns graviditet. Därför har jag beslutat att från och med nu metodiskt söka igenom hela sängen efter kvarglömt gods innan varje bäddning. Så... Adjö Calzone-bäddning!
söndag 13 januari 2008
Atletico Madrid - Valencia
Expertkommentatorn Billy Ohlsson sitter i skrivande stund och använder upp ordet ängslig. Jag är rädd för att det inte kommer bli något över till oss andra.
"Valencia spelar ängsligt"
"De uppträder riktigt ängsligt Valencia-spelarna"
"De är så ängsliga i uppspelsfasen Valencia"
"Den här ängsligheten präglar hela Valencia"
torsdag 10 januari 2008
Objudna gäster och allt det innebär...
måndag 7 januari 2008
onsdag 2 januari 2008
onsdag 19 december 2007
Att arbeta in en doft

Ett tips. Om man vet att man ska göra något roligt och vill förstärka de efterföljande minnena något så kan man arbeta in en doft. Jag gjorde det en gång. Vi skulle åka till ett land som jag inte vill utala namnet på eftersom det har ett ganska snuskigt namn och Mittstim är bättre än så. Hursomhaver, jag visste att det skulle bli fantastiskt. Så jag gick till Konsum och luktade in mig på deras intimhygien avdelning. Det jag sökte efter var en stark och distinkt doft som jag inte skulle glömma i första taget. Mitt val föll på Palmolive Aroma Therapy Shower Gel. Hela semestern överdoserade jag friskt, för det måste man, och vid hemresa en vecka senare var flaskan slut. Så nu när jag vill bli på bättre humör går jag och köper mig en flaska Palmolive Aroma Therapy Shower Gel och går hem och tar en dusch. And I tell you, it works every time!
måndag 17 december 2007
En sång för Martin
Stillbild på Martin från inspelning
Jag har skrivit ett filmmanus som jag kallar "En sång för Martin". Det är tänkt att ingen ska kunna förhålla sig känslomässigt likgiltig till filmen. Den handlar om Mig och en ny arbetskollega. Den beskriver närgånget – om än ganska repetitivt – en vänskaps uppgång och upplösning genom "Guitar Hero III": slitningen mellan det jag, den friska, inte kan ge upp och det han, den insjuknande, inte kan eller vill klara. Parternas ömsesidiga och ofrivilliga förnedranden. Hur vänskapen är dömd att tappa fotfästet när identiteten smular bort. Det är desperation och ilska så det räcker och blir över, och visst, jag kan säga på en gång att jag grät nästan lika mycket när jag skrev denna film som då jag såg Dancer in the Dark.
onsdag 12 december 2007
Vadet
"100 spänn på att han är tyngdlyftare" viskade Perikles i örat på mig. "Vad pratar du om?" frågade jag. "Han där! Killen som går mot oss. Han är bergis tyngdlyftare!" sa Perikles med iver i rösten. "Ibland är du så himla konstig, men visst! Kör i vind!" sa jag glatt. Med nyfikna steg närmade vi oss killen. Pulsen steg på oss båda. Jag sneglade på Perikles. Hans kinder var något röda av den kalla vinden. Han såg bra ut. Våra blickar möttes för en sekund och Perikles gav mig ett leende. Det värmde. Min puls ökade något. Jag kunde nu känna den i halsen. Min hals pulserade. När killen närmade oss började jag plötsligt tvivla på mitt ställningstagande i vadet. Tänk om han är tyngdlyftare? Jag hade bara sagt "Kör i vind!" och sen hade hjulen börjat rulla. Allt för snabbt? Jag ville ha en kram. Vi kramade om varann. Jag och Perikles. "Som för att besegla vadet" sa jag. Vi kände båda hur våra frustande andetag plötsligt var synkroniserade och att vi andades i takt. Det hela hade varit över på ett par sekunder. "Vi skulle aldrig gjort det där!" utbrast jag med panik i röst. "Det är för sent. Han är här nu" sa Perikles med sin sedvanliga kyla. Att han kan hålla sig så kylig i alla situationer. Imponerande. Vi mötte killen. Han slängde en avslagen blick mot mig och sakta slog hans ögon igen och när han öppnade de igen, sakta, så vilade de på Perikles. Han passerade oss. Perikles och jag stannade upp. Vi vände oss om. Sanningens ögonblick var här. Där, på killens ryggtavla, stod det. I stora bokstäver; "TYNGDLYFTARE".
torsdag 6 december 2007
Det där svåra 47:e inlägget...
Ja, nästa inlägg kommer vara "det svåra 47:e inlägget". Det är då jag ska följa upp de 46 lyckade inläggen med ett minst lika bra. Det är ju vanligt att man väljer att utforska nya områden på "det svåra 47:e inlägget". Det kan handla om att man visar upp en mörkare, mer experimentell, sida. Det är ofta som sådana ansatser inte går hem, en viss skepsis uppstår bland allmänheten. För att skjuta upp problemet med "det svåra 47:e inlägget" är det vanligt att man startar en annan blogg, ett sidoprojekt. Mitt sidoprojekt blev You're Twistin' my Melon, Man!. Men nu är det dags för Mittstim igen. Snart släpps alltså Mittstims 47:e inlägg.
fredag 23 november 2007
torsdag 15 november 2007
söndag 11 november 2007
Jag skrotar...
tisdag 6 november 2007
SMS från Leif Stoork
söndag 4 november 2007
Min kusin Leif Stoork va på besök!

Leif sladdade förbi i sin nyleasade Saab igår. Det va kul. Han är sig lik. Hans otroligt svajjiga humör, hans ständiga tuggummituggande, det lönlösa kammandet. Det va "Stoorken" som jag känner han bäst.
Efter att ha lugnat ner oss med några "Coachen's" (cola, rom och is från Scaniarinken) gick vi senare ut på fest. Det var maskerad och Leif passade inte riktigt in kan vi väl säga.
Leif fick för sig att en man i storkdräkt drev med han och utan att gå in på detaljer så vill jag bara be mannen i storkdräkt om ursäkt för Leifs minst sagt omilda behandling. Och ja, jag håller med dig om att "Där ska inte näbben sitta!".
Summa summarum kan jag bara säga att det är alltid lika kul att träffa Stoorken och det är alltid lika skönt när han drar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)


















